Sunday, 2 May 2010

Balik Kampung

Kali nie aku nak cite tentang umah kpg aku yang terletak di Banggol Jas ,Selama Perak..Aku paling suka balik kpg.yealah tenang , damai dan selesa sangat..bila malam sejuknye menyucuk tulang...bangun pagi nyaman jerr..tak macam dok Seri Iskandar nie siang malam panas..korang layanlah gambar-gambar yang sempat aku snap.

~perjalanan balik ke kampung melalui terowong

~melalui jambatan Sg Perak.Singgah sebentar beli buah tangan

~nie lah rumah kampung aku..tgh cantikkan..mak ngan ayah aku baru cat maklumlah nak dapat menantu baru..hehehe..

~nie lak bahagian sisinya...tgk keta baru sapa tue??hehehe...nampak sipi jer..sambil-sambil tu nak tayang lerr..heheh..

~ni lak laman umah kampung aku...tgk betapa hijaunya...nyaman sgt time pagi..dulunya aku lah penjaga laman..pepagi keja aku menyapu masa tu time cuti sek ler..tak pun masa aku pas SPM..aku mmg lepak dok umah jerr..skg nie mak ngan ayah aku yang bt semua tu..

~kita menjengah ke dapur pulak..tgk lerr hiasan mak..teratur jerr..ni lah antara koleksi mak juga...mak aku nie suka menghias rumah..turun lah sikit2 bakat kat anak dia nie..heheh..

~nie mak ngan adik aku..panggilan adik aku nie Alang..tapi masa kecik ayah panggil dia "Alang Kesuma".Dia nie mmg manja sangat ngan ayah..skg nie pun manja guk..ni tgh bersiap nak hantar dia balik Poly kat Kulim..

~Byee...Alang..Belajar rajin2..Jumpa kenduri nyah kawen nanti..Nyah yang jd driver tue..

Sekian...

2 comments:

  1. wah bestnye...u ni buat i rindu kampunggggg...huwaaaaa nanges ok.

    ReplyDelete